Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

25 June 2012

saya sayang sahabat saya kerana Allah..



Pernah saya ungkapkan padanya,
"Hei, saya sayang kamu. Maka saya hendak kamu sentiasa dijalanNya. Untuk menegur sekirannya tersilap arah, tak perlu saya minta kebenarn darimu. Sepertimana saya sayang padamu kerana ALLAH, maka kerana ALLAH saya menegurmu."

Pernah saya bisikkan dari jauh padaya,
"Hendak berjiran dengan kamu di syurga. Kamu sudi tak? Saya nak sayang kamu di dunia, dan sampailah akhirat. Kalau ALLAH izinkan saya masuk syurga, maka saya hendak kamu ada di dalamnya. Boleh tak?"

Dia menjawab,
"Saya tak layak. Saya bukan seorang hamba yang baik!"

Saya tepuk bahunya dari kejauhan,
"Hei, mari sini. ALLAH masih panjangkan umur. Masih belum terlambat untuk kamu dan saya berusaha bersama-sama."

Matanya bergenang,
"Saya sayang kamu, sahabatku!"

Saya senyum padanya dari kejauhan,
"Dan saya lebih menyayangi kamu. Ingat ni~"

Saya mendekat padanya dari kejauhan,
"Psst!~ Kalau saya diizinkan masuk syurga, saya nak kita melangkah ke dalamnya bersama-sama. InsyaAllah...mesti seronok kan! Tapi kalau ALLAH takdirkan neraka tempat saya. Saya minta sesuatu boleh? Kamu palingkan wajah kamu dari melihat saya pada hari itu, ya? Jangan berpaling untuk saya. Saya tak mahu kamu sedih melihat saya.."

Saya tertunduk dihadapan Yang Esa,
"Ya ALLAH, berikanlah kekuatan dan ketabahan sereta iman kepada sahabatku untuk menjalani hidupnya semasa di dunia. Jadiakn dia daripada golongan hamba yang Kau redhai. Peluklah dirinya Ya ALLAH, dengan kehangatan kasih kepadaMU. Ikat hatinya dengan tali agamamu! Jangan Engkau pernah biarkan dia merasa sendiri kekosongan tanpa hidayahMu. Dengarkanlah doa hamba yang faqir ini, Ya Dzal Jalali Wal Iqram!"

Tiba-tiba SMS darinya,
"Saya rindu kamu...~"

Dan saya membiarkan rindu itu dibalas sendiri oleh ALLAH Azza Wa Jalla.

Sungguh saya sayang pada sahabat saya. Dan saya ingin sentiasa dia berada dalam peukan Ilahi.

Hei kamu, yang merasakan saya adalah sahabat kamu, 
saya sayang pada kamu
saya ingin bersahabat dengan kamu
di dunia sampai akhirat

Sudikah kamu menjadi sahabat saya?
Maka genggamlah tangan saya
Saya akan pastikan genggaman ini tidak akan terbuka
Sehingga waktu ALLAH mentukan

Dan boleh tidak kita perbaharui persahabatan ini?
Biar kita sama-sama melakukan amalan yang istiqamah padaNya
Malah mungkin kamu lebih dariku dalam hal itu
Memperbaharui persahabatan yang satu ini
Dengan disaluti keimanan..

Ya! Keimanan..

Akan saya bersaksi di hadapan ALLAH SWT!
Meminta kamu dimasukkan ke dalam Jannah!

Ikhlas dari sahabatmu,
ernyassmien

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!