Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

3 June 2012

Dulu dan sekarang....

Sometimes I try very hard to hide the changes that happen to my body and feelings..But then I think about it and say "Hey! Why hide if it is the real truth!" So, I tell my friend....A friend called 'Dear Diary'.

Jyeahh...sape pernah ade diary? Yang ade diary ni selalunya orang perempuan...aku stat menulis diary ni since aku form 1...dan aku stop menulis diary mase aku form 3....haha...3 tahun jek bertahan....sebab bile dah buzy-buzy, sampai dah tak tertulis diari tu....kadang-kadang bile selak-selak balik, banyak nye kosong page ni sebab tak tertulis...Aku ni jenis pemendam....so, ape jek aku rasa, ape jek berlaku sekeliling aku, aku just sumbat dalam diari...walau ade jek kawan-kawan yang boleh aku berleter sane sini.....tapi yelah...aku tak suka bile kene 'tembak' (kritik) balik...so, bile aku tulis dalam diari, ade diari tu nak bising kat aku balik? tak de kan, tak de kan? hahaha....


Ini diari aku mase form 3 (2008)


Sekarang zaman dah berubah, dah ade blog, orang kata blog ni lebih kurang macam diari...tapi tak private la sebab orang lain bace kan kan kan...kire blog ni diari untuk perkongsian semua pasal kisah kite....dulu, aku simpan diari aku dalam laci berkunci....tak pun dalam almari baju....sebabnya takot adik-adik aku ni terjumpa dia main bace jek walau die tahu DIARY TAK BOLEH BACE...sebab tu lah aku selalu berwaspada...sebab nanti kantoi la ape-ape yang aku rahsie kan....harharhar....

Diari-diari yang lain ade jek, dan kalau aku balik rumah, tengah cuti sem ke, aku selalu selongkar-selongkar balik barang lame...Banyak barang-barang dari sekolah rendah sampailah sekolah menengah yang aku simpan dan takde 1 pun aku buang...Dari yang diari-diari aku dulu, biodata kawan-kawan, hadiah pemberian sebagai 'tanda', sampailah ke surat cinta...Aku ade jugak terniat nak buang semua benda-benda ni terutama surat-surat cintan cintun tu...tapi....tak tahulah kenapa niat aku selalu jek bertangguh-tangguh...mungkin dah kawen baru aku bakar kot....yelah, nanti suami aku bace, die kenal plak orang tu.....jeles lah die....NO NO NO...(ape aku merepek ni -,-)




Dulu mase zaman sekolah rendah sekolah menengah giler femes kot mintak biodata kawan-kawan....haha...siapa yang baru kite kenal, mesti mintak biodata sebagai tanda kite baru kenal die, so serbe sedikit kite tahu pasal die melalui biodata tersebut....dan yang best, biodata mesti buat cantik-cantik, penuh la 1 paper tu dengan pen warna warni...kalau ade lampu lip lap lip lap tu, aku rasa korang dah taruk jugak tu...dan biodata tak sah kalau last sekali tak de UCAPAN...  "Semoga bla bla bla..."   kadang-kadang ayat semua same jek...haha...comel...aku tak tahu lah kawan-kawan aku simpan lagi ke tak biodata-biodata tu semua....mesti ade yang dah buang sebab bile tengok balik rase bende ni merepek....yela....zaman budak-budak...tapi bagi aku UNIK....sebab ade lah jugak bende yang buat dan  ingat mase zaman mude-mude dulu..(sekarang dah tue ke?)   Sekarang dah ade FB warna semua same...biru...semua pasal kite semua ade kat situ....tak yah buat biodata warna warni....





Part ni best....hahaha....pernah dapat surat cinta?? Paling kureng pon surat nak kenal-kenal...hahahaa...Kan aku cakap, takde 1 pun barang mahupun surat menyurat aku buang mase zaman sekolah dulu kale...Dan ternyata memang banyak pun surat aku dapat (bukan nak bajet hot...nanti ade orang buat mate ke atas tangan ke bahu)....tapi sampai sekarang aku tak pernah bace untuk kali ke-2...bagi surat cinta la...surat nak kenal-kenal cukuplah sampai kali ke-3 aku bace...pastu aku dah tak bace-bace lagi...sebabnya? sebab bile aku bace balik, secara automatik meremang bulu rome aku bace surat-surat tu...seram pon ade....sebab isi dalam surat tu sangat-sangat romantis dan berbunga-bunga (aku ni bukan jenis boleh tahan benda-benda jiwang ni)....dan aku pernah terfikir-fikir, asal baru sekarang aku terasa meremang plus geli meluat??....kenapa tak mase mule-mule terime surat tu beberapa tahun yang lalu?? Betul lah kate orang....CINTA ITU BUTA....mase tu aku buta huruf lagi...so ape isi dalam tu aku tak faham..sekarang dah pandai mengeje, baru nak faham.....baru nak geli itu geli ini....haha...



Selalu orang dapat surat cinta pakai kertas kecik-kecik, comel-comel (aku tak gune perkataan 'cute' nanti ade orang kate cute tu hodoh)....kalau budak sekolah di koyaknya buku latihan semata-mata nak kasi surat cinta...tapi tapi tapi, siapa kate cinta tak perlukan pengorbanan? Kalau tak de buku latihan yang sederhana, buku karangan yang besar tu pon jadi.....di mana ada kamahuan, di situ ade jalan.....sebab nya aku terime surat besar gedabak tu sekali dapat sampai 4 helai....bayangkan....nak gelak pun ade...Sekarang mane ade lagi bagi past past surat tak bersetem ni dengan menggunakan posmen tak begaji....tapi aku tak baca lagi untuk kali ke-2....memang aku tak nak bace lagi....patutnya aku buang jek semuanye....tapi selalu tertangguh-tangguh......tak pe lah...dah nak kawen baru aku buang...hahaha... *NOTED

2 comments:

  1. abisla..pasni daam tanye psal surat..1 lg..cute mmg bermaksud ugly but adorable la..hahahah

    ReplyDelete
  2. nak buang dah surat2 tuu..hahaha

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!