Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

4 June 2012

Pemerhati..

duduk sorang-sorang ditinggalkan family sebab waktu flight yang berlainan merupakan peluang keemasan aku untuk merasa kan sesuatu....ape yang sesuatu tu? sesuatu yang tak semua orang akan dapat.....yelah...naik flight sorang-sorang macam bermusafir pun ade..berdikari memang betol lah...haha...

lagipun keseorang macam ni tak delah keseorangan sangat...sebab abang dah janji nak teman kan adik die ni dari kebosanan yang ade ni.....macam-macam gelagat manusia yang aku boleh tengok kat sini...selepas menghantar pandangan family aku masuk ke balai berlepas...aku pun terus kan langkah menuju ke Mc'D kat situ....aku nak online!! yeahh!!

Suasana kat Mc'D sangat-sangat sesak walau hari ini hari Isnin....mungkin di sebabkan minggu ni minggu last cuti sekolah yang panjang tu...so, mereka meluangkan masa bercuti dengan family pada waktu-waktu keemasan macam ni....sama seperti aku...sesampainya di Mc'D...aku dah tak tahu nak duduk mana memandangkan tempat duduk sangat la penuh...mundar mandir aku nak carik plug...sampai lah aku bertanya kepada sorang mamat ni...muke macam orang luar...macam Vietnam ade...Filipina pun ade...hensem....ah...speaking je la...harap kau faham..


"Sir! Sir! Where i can get the plug??" (Oh My English!!) (muke nonsense gile kot...)

"Kak, kat situ ade plug, kat sane pun ade, situ pun ade...." (sambil tunjuk sane sini......perghh.....warganegara rupenye...)

"Ok dik...Tq..kau hensem" (aku tambah ayat jek..gile kau aku nak cakap macam tu)


Aku pon tarus la round-round 1 Mc'D cari plug..orang pandang lain macam jek sebab aku pandang-pandang kaki diorang...eh bukan....pandang-pandang kat bawah meje...huhuhu...Sampailah aku ternampak ade meje kosong ni...ade plug kosong jugak...tapi meje tu ade brother sorang ni duduk..nak tak nak aku mintak izin nak duduk...sebab dah tak de meje lagi...lagipun dekat dengan plug...tapi muke die cam tak rele jek tengok budak comel duduk depan semeje dengan die...hoho....aku pedulik ape...asalkan aku dapat on lappy aku...

Sepanjang aku duduk semeje dengan brother ni...die ni tak habis-habis call orang sana sini sambil bace surat khabar News Street Times....ape yang dibincangkan tu aku tak dapat la tangkap ape sebab aku sibuk layan skype dengan abang aku...tapi macam borak pasal business....lepas tu die ade call orang lain...tapi yang pelik nya, die lari tempat lain, borak-borak dengan telefon kat hujung sudut.....aik....borak je lah kat sini pun..bukan aku nak dengar pun..takot sangat aku dengar dengan siape die nak borak....kesah plak aku?? haha..kelaka la brother tu...pastu die duduk tempat asal die...aku sempat la jeling-jeling die...hmm..cam pelakon pon ade....tapi siapa yeh...hmm..lantak lah...

Mase aku tengah layan skype, ade makcik depan meje aku ni, dok cakap kuat-kuat..bincang pasal negara kite ni....


"Negara kite ni dah maju..tapi pemikiran kite ni tak maju lagi..bla bla bla...."


aku dok dengar jek ape makcik tu cakap....ade betulnya...sampaikan, mase die dengan anak die nak bla dari meje tu, anak die tinggal kan sampah Mc'D...


"Oi! Oi! Sampah atas meje tu amek! Mentaliti....baru jek cakap negara maju, pemikiran kite tak maju, macam ni lah..sampah biarkan macam tu..."


Tergelak aku makcik tu bising-bising, sambil aku jeling kan pandangan ke arah brother depan aku ni..senyum pon tak..sombong..eh! kenapa dengan aku ni...suruh brother tu senyum-senyum plak...aku bukan ape...aku suke orang yang peramah, banyak mulut, macam aku...tapi tak semua orang macam aku kan kan kan...hahaha....

Lepas brother tu bla, ade akak india ni duduk plak semeje depan aku...peramah..kitorang sempat borak-borak memandangkan kitorang datang dari negeri yang sama..kat Seremban..akak ni nak ke Bangkok..atas urusan keje...sorang-sorang katanya....waaaa....aku tahu dye keje office lepas dye kate ade conference kat sane...

Lepas tu abang aku ajak makan same-same...tengok jam..sekarang memang waktu lunch..ramai plak beratur...aku rasa abang aku pun lapar macam aku, aku suruh la akak india yang semeje dengan aku ni jage lappy and barang-barang aku memandangkan aku tengok die statik dengan lappy die..die pun asyik senyum jek dengan aku..bercakap pun gaye beria-ia...haha..comel..dan aku pon teruskn lah niat aku nak beli lunch dan suruh akak india tu jage kan barang-barang....aku dengan yakin percaye kan akak tu....Alhamdulillah..akak tu walau dah nak bla, tapi die tunggu sampai aku datang...TQ kakak!

lepas tu tinggal lah aku sorang-sorang kat meje sini...dan sambil berdating dengan abang aku melalui vedeo conference (skype)...haha..lunch sesame beb...kau ade? kau ade? hahaha

Sambil makan-makan, sambil borak-borak, sambil gelak-gelak, orang sekelilng pandang jek aku gelak sorang-sorang dekat lappy aku..hohoho....mesti die pikir...


"Kesian...muke dah ayu dah..tapi gile plak..."


Foiiineeee.......

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!