Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

10 June 2012

Jangan Izinkan Aku Jatuh Cinta Andai Belum Tiba Masanya



Ya Allah, Ya Rahim
indahnya perasaan yang Kau berikan kepada keturunan
Adam dan Hawa
Perasaan sayang yang Kau terbitkan ke dalam hati
dengan izinMu
untuk kami saling sayang, kasih antara satu sama lain.

Ya Allah, Ya Qahhar
aku mohon padaMu ya Allah
seandainya belum tiba masanya untuk aku jatuh cinta
aku pinta, jangan izinkan aku ya Allah.
Bukan aku menolak takdirMu
tapi aku mohon deberikan aku peluang untuk mencintaiMu terlebih dahulu
serta kekuatan sebelum aku mencintai dan dicintai seseorang Ya Allah.

Ya Allah, Ya Rasyid
aku mohon padaMu ya Allah
seandainya belum tiba masa untuk aku jatuh cinta
aku mohon Kau jauhkan aku dari segala kemaksiatan
yang boleh membawa aku kepada segala kemungkaranMu
supaya aku lebih mensyukuri nikmatMU

Ya Allah, Ya al Mujib
seandainya belum tiba masa untuk aku jatuh cinta
aku mohon padaMu ya Allah
jauhkan aku dari rasa suka kepadanya
jauhkan dia dari rasa suka kepadaku ya Allah
sesungguhnya kami hambaMu yang hina lagi lemah

Ya Allah, Ar Raqib
Kau peliharalah hatiku, Kau kuatkan hatiku Ya Allah
seandainya ini bukan masanya Ya Allah
ku pohon padaMu, agar Kau tabahkan hatiku
supaya aku tidak jatuh cinta kepada
orang yang salah
sesungguhnya Kau Maha Mengetahui

Ya Allah, Ya Muhaimin
seandainya kau takdirkan ini bukan masanya
ku pohon kau jauhkanlah dia dari pandanganku
Kau buangkanlah dia dari hati dan pemikiranku
agar aku tidak terus memikirkannya dan
agar aku jauh dari memberi harapan
dan berharap kepada sesuatu yang tidak mungkin milikku
serta dijauhkan dari zina hati ya Allah

Ya Allah, Ya Tuhanku
seandainya Kau tahu aku belum bersedia zahir dan batin
ku mohon jangan izinkan aku jatuh cinta
sesungguhnya aku mohon, Kau dapat pelihara aku
dari menyakiti hati hambaMu yang lain

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim
kepadaMu aku meminta
dan kepadaMu juga aku bersujud
jangan izinkan erny nuryassmien jatuh cinta
seandainya belum tiba masanya
dan izinkan aku mencintaiMu sepenuh hatiku
sebelum aku mencintai nya.....

daripada hambaMu yang lemah...

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!