Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

5 June 2012

say konochiwa to langkawi...part 1

hari first yang tak membosankan sebab adayang sudi teman aku yang keseorangan nak tunggu waktu flight sampailah ke langkawi...



Pukul 4:30 petang aku melangkah ke pintu balai berlepas dengan pantasnya sebab aku nak carik toilet kat dalam tu ditambah abang aku tengah tunggu aku on skype bile dah masuk situ...konform-konform la aku gelabah nak cepat..ade orang tunggu beb...

selesai ke tandas aku duduk di ruang menuggu di P10...memandangkan seat banyak yang dah penuh...aku nampak ade seat kosong kat sebelah uncle tua ni....


"Uncle ade kosong?"

"Haa...ya ya..." (uncle tu angguk-angguk...kosong la seat tu kan kan kan)


lepas duduk, terus aku on skype....aiyoo...aku nampak abang aku dah tido rupenya....haha...kitorang pun skype dalam detik-detik terakhir ni (macam nak pergi jauh plak) sampai la lappy aku terpadam...ahh sudah...bateri lappy aku dah kong....hoho...lepas tu nak buat ape lagi, nak cari plug tak jumpe plak...lagipun lagi 10minit lagi....terus aku simpan lappy dan duduk ontok-ontok kat situ...tetibe phone uncle sebelah ni berbunyi...melalui percakapan die...mule-mule aku tak sure sama ada die ni orang korea ke jepun...so aku dengar je la ape die borak...aku ni tak berapa nak terer la nihongo ni (padahal langsung tak terer)..tapi se noob-noob aku ni....aku faham & ingat lah ape yang aku belajar dari abang aku ni...walau hampir separuh lupe...hahaha....then, baru aku tahu, die orang Jepun....lepas die letak phone, die nampak aku yang comel ni pandang die, terus aku tunduk pandang kasut...haha..

lepas tu die tanya-tanya la aku ni dari mana...tapi tapi tapi aku ni giler tak pandai nihongo..die plak tanya-tanya aku macam-macam dalam nihongo campur BI...kalau BI die fasih tak pe lah gak...die pun tak reti BI sangat..ah sudah...memang aku noob giler nak mampus la jawab soklan die....yang aku faham...die cakap macam ni lebih kurang....


"Konoshiwa.."

"Ima, nani o shimaska?"

"Watashi wa.....bla bla bla"


*aku dah ternganga dah dengar die kecek jepung...haduhh..ape die merepek ni..aku nak jawab ape.......

Nak jek aku cakap...


"Yoroshiku onegaishimasu" (tapi aku cakap dalam hati jek...sebab nanti die balas nihongo lagi teruk kat aku kang....kang die pikir tadi terer sangat kau kan...sekarang dah tak tahu ape langsung....baik aku betol-betol noob jek)


"Aa...emm...sory sir, i can't understand...." (haha...hamek kau.....lame aku gagap-gagap nak jawab, alih-alih itu yang kuar dari mulut aku..hahaha)


Die pun senyum jek....huuuu....tapi die nak jugak borak dengan aku.....aku gagap jela jawab...asal aku dapat tangkap BI yang die sebut sikit-sikit, aku pandai-pandai la pikir sendiri ape yang die nak cakap tu..hoho...tengah sedap-sedap borak dengan uncle tu (sedap la sangat kannnn), tetibe PRIVATE NUMBER masuk....aku dah tahu dah siapa masuk ni....

Syok-syok borak-borak, gelak-gelak dengan abang aku, tetibe uncle jepung tadi usik bahu aku...

"Langkawi" (die tunjuk orang-orang yang makin sikit menuju ke plan...rupe-rupenye, dah lame orang beratur, aku plak syok borak-borak..hahaa..gelabah giler aku..nak kuar kan IC sume)..aku terus  bangun sambil phone still kat telinge...sebelum aku bla, aku nak cakap THANK YOU dekat uncle tu....tapi aku lupe dalam nihongo....dah tu aku terus tunduk say thanks kat die....aku tunduk HAIP beb kat die..die pun balas tunduk jugak....walaweh....dah main tunduk-tunduk plak...hahaha.....borak borak borak kat phone, sampai nak sampai plan baru end call...hahaha....









sendirian melangkah pergi menuju ke plan sangat-sangat la rase alone giler weyy...hahaha...tapi syukur lah sebab sebelah seat aku tu orang seremban jugak..nak ke langkawi jugak...depan die, abang yang sebaya aku...belaja kat Poli Merlimau, Melaka...sebelah die, kakak die... seberang tempat duduk sederet kitorang, parents diorang dengan adik bongsu diorang...sepanjang 1 jam dalam flight, aku dengan secara tak sengaja masuk dalam family diorang kerana mulut aku pot pet pot pet dengan family diorang...hahaha...family diorang pun ramah-ramah..aku plak suke tanya itu ini...lepas tu kitorang borak macam dah lame kenal..haha...comel kan kan kan....

sampai airport langkawi aorund pukul 6:30petang..keluar jek airport aku dah nampak adik-adik aku yang teruje nampak akak comel die ni..hoho...(sile jangan jeles dengan ayat tersebut)...lepas tu papa drive keluar dari area situ, aku ternampak 1 banner pasal 'laksa power'...atok aku cakap, laksa power tu sedap..lepas tu kitorang try la makan kat situ dengan pemandangan sebelah kiri tempat plan mendarat dan sebelah kanan pantai...



dalam pukul 7 lebih baru kitorang sampai hotel...bilik kitorang tingkat 1, di mana betul-betiul depan pantai...aku sendiri terkejut bile nak bertenggek dekat koridor sebab boat ski betul depan koridor ni..dan angin kat situ sangat kuat.......best best best

**sambung kat sini

2 comments:

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!