Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

11 June 2012

Akan ada 'sesuatu' untukmu....




Dalam bercinta memang macam-macam dugaan kita hadapi, lebih-lebih lagi hubungan tak sampai ke pelamin cinta yang diidamkan atas banyak sebab...bak kata orang...'Aku bukan untukmu' atau 'Dia bukan untukku'...Apapun redha menerima segalanya. Walaupun hati agak sukar untuk melepaskan seseorang yang pernah kita cinta. Tapi apa nak buat takdir cinta kita setakat itu saja. Mana tahu kita akan dapat lebih baik dari yang dulu...Mungkinkah?

Aku seorang yang selalu berfikir pada masa hadapan. Apabila sesuatu terjadi, aku berfikir, apa akan jadi atas perkara yang berlaku. Samalah seperti bila ada insan sekelilingku yang mengalami kemalangan atau penyakit yang memudaratkan....

Aku terfikir sejenak...Ada kah insan yang sanggup menerima insan ini andai ada kekurangan di dalam dirinya? Andai dia tidak boleh memberikan zuriat, adakah ada jejaka yang hendak menikahinya walau tahu dia tidak mungkin memberikan zuriat yang membawa penyeri rumah tangga? Adakah ada insan yang ingin menjadi isteri kepada jejaka itu bila dia mempunyai kekurangan fizikal? Lelaki kan pemimpin keluarga yang bertanggungjawab memberi rezeki kepada keluarga...Sekiranya kekurangan fizikal yang menghalangnya...Bagaimana dia hendak menaggung isterinya dengan keadaan begitu? Bagaimana dengan seluruh kehidupannya? Adakah ada yang sanggup sehidup semati dengannya? Terpaksa menjaganya...Perkara seperti ini selalu aku bertanya...tetapi tidak terkeluar dari mulutku....Hanya aku simpan di dalam hati kerna aku tahu, Allah telah menentukan sesuatu itu dengan penuh hikmahNya....

Tidak ada apa yang dapat aku berikan wahai kanda, apatah lagi memulihkan kekuranganmu...yang dapat aku berikan hanya lah sebaris ayat-ayat doa yang aku minta dari Dia Yang Maha Mengetahui segala kejadian,


 "Ya Allah, kau hantarkanlah hambamu yang dapat menerimanya seadanya...menerima kekurangannya...menjaga makan pakainya...menjaga hatinya.....menjaga cintanya...jika lambat kau makbulkan doaku, kau lembutkan hatinya agar dia lebih mendekatkan dirinya kepadaMu dan percaya akan ketentuanMU...mungkin bukan jodohnya di dunia...tapi mungkin di syurgaMu Ya Allah..."


Aku bukanlah seorang insan yang pandai berkata-kata...bukan juga insan yang fasih dengan nasihat...bukan juga bijak pandai yang boleh memberikan idea itu ini kepada permasalahan yang melanda...tapi aku insan lemah yang mampu menjadi pendengar yang setia kepada segala masaalah, menjadi teman yang sejati kepada tempat sunyi hidupmu, menjadi sahabat yang setia menanti segala ceritamu, dan menjadi gadis yang menceriakanmu....walau aku tahu, banyak lagi kekuranganku, tapi paling tidak aku dapat memulihkan perasaanmu wahai hanya sebesar biji sawi...


Daripada insan yang menyayangimu,

Erny Nuryassmien binti Amran

11 Jun 2012

03:47 pagi 
(waktu Jepun)

Melaka, Malaysia

*bila air mata akhirnya tewas

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!