Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

6 June 2012

say konochiwa to langkawi..part 3

**ini sambungan dari sini

Entri ni still hari kedua dekat Langkawi...tempat sterusnya dekat Gunung Mat Chincang tempat di mana Cabel Car berada....sepatutnya aku dan adik-adik bersama mama papa naik sekali cabel car..tapi sebelum ni naik cabel car dekat Penang dengan Genting Highland...kitorang cepat pening tempat tinggi-tinggi ni..kesimpulannya, memasing diam tahan dari muntah dalam cabel car sebab pening..so nak elak kan kitorang tak naik la cabel car...mama papa jek naik...aku bawak adik-adik jalan-jalan kat area bawah...memang aku jage adik-adik aku lah ni sementara tunggu papa dengan mama dating kat cabel car tu....hahaha...


Pemandangan di area bawah...

Aku nak jugak cuba dukung ular ni..hoho..serius berat giler wey....Lepas tu bahu aku dah lengguh-lengguh....




Ini anak orang Pakistan...parents die suruh pegang budak ni sementara mak die tangkap gambar bapak die tengah pegang ular...budak ni lelaki beb...haha..







Aku teringin sangat ank cuba bendalah ni...so, tak nak lepaskan peluang aku ajak la adik-adik aku naik benda ni..kecuali adik aku nombor 4..tak habis ber Tweet-tweet kat phone sampai tak nak join kitorang...mule-mula aku naik takot jugak la...macam tak balance jek kan ...tapi benda ni tak kan jatuh..kita yang kawal benda tu dengan badan...kalo nak jalan ke depan, kite senget kan badan kite ke depan..nak riverse atau berhenti ke ape, tolak badan ke belakang..giler best kot....

Tapi tapi tapi, malang tak berbau, tengah -tengah macho bawak bende best ni, mase nak naik bukit, aku nak elak orang penjalan kaki...aku jugak nak elak adik aku yang bawak slow kat depan aku supaya tak berlanggar...alih-alih, aku tersilap elak...berlanggar dengan bahu jalan..memang berdentam aku jatuh..mule-mule tak dapat bangun...lame-lame tu baru aku dapat bangun...ramai yang nampak sebab aku jatuh terduduk terhentak kuat...woi..giler sakit wey...hahaha...lepas tu aku sambung kan perjalanan aku...buat muke macho balik..hahah...



ni dekat Pantai Pasir Hitam


Kat Langkawi ni ade sawah...

Makam Mahsuri..

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!