Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

22 May 2012

tak cemburukah saya?



sekadar berkongsi cerita bila aku ada baca entri tak cemburukah saya?
Kalau nak tahu pasal apa..bacalah dulu entri tu..tak rugi pun kalau baca..sebab kite akan dapat@jumpa sesuatu yang kita memang tak perasan selama ni..

"Tak cemburu ke saya kalau si dia keluar dengan kawan-kawan perempuan lain? Tak cemburu ke saya kalau si dia beramah mesra dengan kawan-kawan perempuan lain?" Tak cemburu ke saya kalau itu kalau ini...... 

Lebih-lebih lagi kalau si dia tu retiss atau ramai peminat yang suka dia sana sini...Kita sendiri rasa cemburu...

Em...siapa tak cemburu kan? Kawan perempuan biasa pun yang borak-borak lebih sikit dari kita pun kita dah rasa cemburu..tapi kadang-kadang tak terluah..pujuk hati sendiri...Wahai hati..bertenanglah...mereka hanya kawannya...

Cuma, ada orang kata kalau sayangkan seseorang, bebaskan dia... Die ada hidup die sendiri..Bagi ruang untuk hidup die sendiri asalkan tak over batas-batas pergaulan dengan berlainan jantina...siapa kita nak halang die tak boleh itu tak boleh ini? kite belum ada ape-ape ikatan sah pun nak halang kebebasan die..So, kat sini kite letak lah kepercayaan...yes! Kepercayaan dan kesetiaan itu penting untuk kekalkan hubungan itu..kalau cemburu tak tentu pasal..habislah...


Wahai hati....bersangka baiklah kamu...terus bersangka baik...dan terus bersangka baik...


Sebab itu aku tak kesah kalau die nak kemana pun dengan kawan-kawan perempuan die..aku yakin die pandai jage diri dan jage batas-batas pergaulan...dan aku yakin kalau jodoh aku dengan die dah ditetapkan dengan die, pasti tak kemana...Buat ape nak susah hati sedangkan aku percaye pada Qada' dan Qadar Allah...





Selagi belum bergelar suami isteri (untuk yang bercinta kerana berniat untuk bernikah, dan yang dah bertunang menuju pernikahan), kita masih tidak punya hak atas kehidupan dia...Apatah lagi dah berbait al-muslim nanti...Dia masih bukan hak kita...Selamanya..bukan hak kita...
Kerana dia selamanya milik Allah..
Maka "cemburulah" pada ALLAH...Pegang itu dalam hati selalu....

**
TAKDIR PENENTU
Andai ada, jodoh pasti bertemu...
Andai ditakdir, pasti bersatu...



:'D

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!