Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

29 May 2012

Kenapa COUPLE boleh jadi super annoying?

 By the time aku tengah  fikir ape yang aku nak buat untuk next entri ni, sambil-sambil tu aku scroll fb aku kejap ke atas pastu ke bawah.....lepas tu buat macam tu lagi....aku juz bace jek ape yang frends aku post kat wall memasing....tapi kepale otak aku sibuk nak carik idea nak update entri...kamonla~ datang la ..datang la....sampai lah aku terbace post-post orang tengah bercintan-cintun ni...berhenti sekejap otak aku dari berfikir....mate aku laju jek bace post-post dan komen mereka-mereka ini...(ape teruk benar tatabahasa penggunaan kata majmuk aku ni -,-)

Tak, aku bukan anti couple ke ape lepas frust menonggeng....
Bukan dah pathetic ke ape sebab dah lame single..
Tapi meh nak tolong suluhkan sikit apa yang korang tak patut buat..
even dah in love tahap gaban sekalipun...(aiyoo..kasar sangat ke aku cakap ni?? PAP!! aku dah tampar mulut aku..haha)



1.Kenapa perlu melalak sampai meraung-raung sebab gaduh dengan BF/GF??

Kenapa weh, kenapa?? Aku tak faham betul lah kenapa...(banyak betul lah kenapa aku). Bukan aku sendiri tak pernah ada BF, and tak pernah gaduh....tapi beragak la kalau sedih ye pun....aku kalau gaduh-gaduh ke.....aku off phone jek....tak menyusahkan orang-orang sekeliling....sakit ati memang lah sakit....nak nangis tumbuk dinding sampai hentak-hentak kepala pun ade (ohkay.aku tipu..aku sayang lagi kepala aku ni)....tapi aku tak de lah sampai menangis meraung-raung macam menangis sebab ade orang mati.....seram weh....serius seram....

Masing-masing tolerate la sikit bile gaduh....bincang elok-elok...Ini tak..sampai aku yang dalam bilik tengah stady atau tengah tengok movie....aku sampai terkejut sebab ade orang meraung-raung kat luar bilik....aku ingatkan kene histeria ke ape.....aku ni dah la jenis penakut...pernah sekali aku terdengar bunyi meraung-raung, cepat-cepat aku sarung telekung ambik tafsir...betape takut nye aku...haishh...Tolong jangan buat lagi...aku seram..........



2.Bila ok jadi tak ok

Em...ni satu kes lagi...bila time-time ok...ayat kemain berbunga-bunga..sampaikan aku yang single ni pun bace...alahai~~...berbunga-bunga jugak...(eh eh eh..erny! kau jangan macam-macam.bukan masenye lagi ohkay!)

"Kau tahu tak aku sayang kau"
"Abang rindu sayang"
"I cinta kamu"




Tapi bila tengah gaduh...MasyaAllah...

"I mencik U sangat-sangat!!"
"FUCK you sayang!" (errr...dah bagi 'tu' sempat lagi sayang sayang)
"Tak pernah nak faham perasaan aku! Nah! Bullshit you!"

**maaflah kalau korang rase sensored sangat ayat-ayat di atas...aku just copy paste jek..

Huu...perkara-perkara sebegini aku rase tak perlu kot korang nak kasi macam tu letak kat public....hoho....aku  yang bace ni rase nak tersembul bijik mate...apetah lagi GF/BF korang yang bace....hamboi..kemain.....dulu berdondang sayang..bile dah gaduh-gaduh..taik kucing lagi die sayang....Jage sikit ayat-ayat nak letak dalam FB beb....walau korang tak tujukan kat kitorang yang bace, walhal (kan dah kuar ayat novel aku) pada empunye badan, tapi jage jugak la privacy and hormat orang sekeliling yang bace tu.....kalau tak, buat jek ONLY ME...kau sorang je lah bace...

Sumpah scary...




3.PDA yang melampau-lampau

Ni benda ni paling comman lah.... Especially bile baru first time couple atau memang super duper tak de life.Tak perlu ohkay, walau sayang mana korang kat BF/GF korang tu, sampai FB penuh dengan comment jiwang besi karat dan hal dalam kelambu korang due orang saja pun nak cerite...

"Abang sayang baby tak?"
"Abang sayang baby bucuk macam"
"Baby lagi suke bau ketiak macam abang"





Benda macam ni mungkin sweet bagi korang, tapi tak tahu kenapa, mungkin bagi aku sorang benda macam ni especially ayat last tuh sangatlah meloyakan tekak dan menghilangkan selera makan aku...(nak suruh aku diet lah tu)

Oh....PDA tu Public Display of Affection. (benda ni tak salah sampailah korang salah gune)

Setakat tukar relationship kat FB dan cukup nak beritahu satu dunia korang couple, tak perlu nak bermesraan kat wall orang lain pulak....Nak havoc sangat, buat kenduri terus...Baru kene gaye..

*wink2

Nak couple ade care beb....ade etika..Hormat privasi orang, sebab dunia ni bukan kau yang punye..
(Ahmad Albab yang puyeeeee..HAHA)
Gurau sikit..dah jangan merajuk~

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!