Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

30 May 2012

Perempuan di kaca mata lelaki

Aku malam tadi tak dapat tidur lalu merajinkan diri bace blog-blog yang bagi aku best...sampailah aku terjumpa 1 entri best ni kat sini ----->Perempuan di kaca mata lelaki

*bace lah....tak rugi bace.....serius! aku tak nak cerite kat sini sebab tu hasil kerje orang...nak buat sinopsis, aku tak rajin....aku just nak promo dan entri tu memang patut bace!


Pandangan lelaki dan perempuan sangatlah bercanggah....ape yang perempuan suke, itu yang lelaki tak suke..ape yang perempuan tak suke, itu yang lelaki suke....

Mengikut pengalaman orang sekeliling aku, perempuan selalu rasa bile dye make-up nampak cantik vogue gitu, bile cantik lelaki suke... Pakai seksi-seksi, sebab lelaki kan suke tengokkkk.... Pakai perfume sampai 5km jauh dah boleh bau sebab lelaki akan cepat tertarik...Bukan aku nak kutuk kaum aku sendiri....tapi itu lah hakikat nya...tapi jangan kate semue perempuan macam ni.....tak semue pandangan kite same....ade yang tak suke make-up sebab natural lagi elok...sedar semua orang ada kecantikkannya tapi tak semua orang boleh melihatnya...ade yang menutup aurat, bukan nak tarik perhatian lelaki, tetapi nak menarik perhatian Allah agar diberi keberkatan disisiNya...Ada yang tak suke pakai perfume kuat-kuat...Biar tak wangi dekat dunia, tapi wangi dekat sane nanti.....rambut sama hitam, hati lain-lain....kan kan kan...buka minda buka hati :)

Dari pengetahuan melalui naluri sebagai seorang lelaki dan juga dari pandangan beberapa orang lelaki, mereka telah merumuskan bahwa terdapat beberapa ciri yang dinilaikan oleh lelaki ke atas seseorang perempuan..

Kat sini aku nak ceritekan perkara yang takde dalam entri tu.... Pasal make-up ....jjyeahh...


Kata LELAKI:
Perempuan make-up tebal nak mampus? Baju pulak ala-ala nak pergi anugerah skrin (konon..padahal pergi pasar je), rambut plak tak cukup zat berkarat tak cukup zat dan perangai pulak gedik macam tak cukup tulang nak sokong...And, korang tau tak apa yang lelaki akan nampak kat perempuan macam tu? Yes, lelaki akan nampak macam INI..




Orang lelaki cakap, dalam banyak-banyak part yang diorang tak berkenan ialah bab mate..diorang tak berkenan gurls ni letak bende-bende pelik kat mate, tapi jugak bab cukur kening....Bagi diorang, kening hodoh adalah bile dicukur...Kamonh girlsss...Banyak lagi bende lain yang korang boleh cukur selain dari bulu kening...Bulu ketiak misalnye (aku tak cakap..diorang yang cakap.harap maklum)

Diorang lagi suke kalau girls without make-up....look natural....itu lagi menarik.....


**aku pernah kene pakse dalam kereta, abang aku kasi selai tisu suruh aku bersihkan muke tu.....perghhh.....dasyat dasyat...dan aku akur.....dengan rele...hahahahah

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!