Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

28 May 2012

langkah pertama (part 2)

bersambung dengan entri aku Langkah pertama (part 1)
di sebabkan entri aku sebelum ni macam panjang sangat..(memang panjang pon)....so, aku bahagi-bahagi kan supaya orang tak bosan melampau..haha



kalau korang nak tahu..aku dulu mase kecik-kecik...ade satu perangai yang sampai sekarang aku ingat...kadang-kadang papa pun ungkit cerite lame ni....iaitu...aku akan tegak jadi patung bile aku kene marah..hahaha...(aku selalu kene gelak dengan abang daam setelah aku ceritekan kisah benar ni kat die..memang aku kene bahan lepas tu).. -,-

Memang aku dulu bile kene marah...aku tak melawan...bersuara pun tak...tapi di mana aku berdiri stat kene marah...di situlah aku berdiri tegak pandang bawah...jadi patung...keras tak bergerak!!! orang cakap pun aku diam..patung mana boleh bercakap....bile papa ajuk-ajuk aku sebab jadi patung...aku nak tergelak pun ade....tapi aku cover....ahhh.....dah kene marah buat jek muke kene marah..hoho..

dan bile aku belek-belek gambar dulu-dulu....aku terjumpa 1 gambar....di mana papa sengaje snap gambar aku mase tengah tegak lepas kene marah...cissss...lame-lame baru aku tahu function papa snap gambar ni....supaya aku gelak kan diri sendiri!! hahaha....memang! aku tengah gelak kan diri sendiri! (^_^)"







Time ni aku ingat lagi.....aku suke rambut panjang...kalau tengok citer kartun, aku dengan alang suke cop-cop kartun....aku mesti nak pempuan yang rambut panjang....bagi aku rambut panjang cantik...baru betul-betul perempuan...kalau tengok citer Hi-5 pon aku suke pempuan yang rambut panjang...(aku dah lupe nama die ape)......

Dah elok-elok rambut aku panjang....papa nak potong rambut aku.....mase ni kat kampung Gemas, Negeri Sembilan....aku dah cakap kat papa tak nak potong rambut....tapi papa cakap, rimas...mungkin mase tu aku tak reti lagi kot nak ikat rambut.....hoho...Mase papa tengah potong rambut....sumpah aku pasrah giler....yela...kena pakse tanpa rele...menitik jugak la air mate ni mase papa tengah potong rambut aku....dah la potong senget....papa aku ni pengaruh Barbie betol la....siap ade lentik kat hujung rambut aku belah kanan lagi....aku ingat citer kartun jek ade lentik-lentik gitu...

Lepas tu papa suruh berdiri tegak-tegak kat tepi dinding tu...die nak tangkap gambar..hahaha!! dah la dengan muke tak rele....aku ingat lagi....memang aku ingat lagi...kene pakse tanpe rele..huhuuh....







Aku rasa ade banyak gambar aku berposing dekat telefon...ade yang posing dekat kampung Masjid Tanah, Melaka...semuanya papa pakse jugok! hahaha..mule-mule aku malu nak buat...bile papa cakap, pegang la telefon tu konon-konon ade orang telefon angah....aku pon pegang la....mule-mule buat muke tak bersalah, tapi terover posing plak....aku tak tahu lah kenapa papa suke aku posing kat telefon.....patutlah aku selalu gayut kat telefon dari pukul 11malam sampai 630pagi.. (erkk...)







Ini plak mase mule-mule dapat katil sendiri....double decker tu beb! Aku teringin sangat nak katil macam tu...tup-tup mama belikan...kemain suko lah hati aku sebab dapat katil sorang satu..aku dah cop kat atas...alang kat bawah...aku dah cop awal-awal dah..nak kat atas! gayat punye pasal..tak pernah dapat katil tinggi-tinggi...ini gambar hari first sampai katil tu kat bilik kitorang...siap pasang, aku dengan alang naik atas terus lompat-lompat.....wuyoooo...rase tempat tinggi tu beb!! kau ade? kau ade? hahaha...abang-abang yang betulkan katil tu, habis je keje, kitorang dah panjat naik atas! betape gayat nye kitorang dulu...hahaha....siap mama tangkap gambar lagi..sebab tengok kitorang kemain suko...hahaha...

Bile dah besar..aku cakap kat mama, "ma, tak yah beli lah katil ni..tak best"..haha! yela..dulu kecik-kecik suke lah...dah besar, heran pon tak...dah tak suke katil macam tu..sebab lagi suke katil bese..nampak matang sikit.... *mate ke atas tangan ke bahu

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!