Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

25 May 2012

hamboi...sedapnya bahasa...


korang perasan tak..kalau kite tengok zaman-zaman sekarang la....tak kesah la zaman bile...ade jek komen-komen yang menggunakan bahasa yang tak elok sama ada kat luar ataupun di laman sesawang macam FACEBOOK, TWITTER, YOUTUBE etc....kite dah syok-syok komen kat post ni..tetibe ade si polan ni tetibe tepek ayat F***...itu bese jugak....ni di tambah pulak ayat mencarut-carut segala bagai...elok-elok kite senyum-senyum baca komen, kite dah rasa malas nak komen....rasa nak bertumbuk pon ade..

hamboi hamboi hamboi...sedapnye berbahasa ye..ape korang tak rasa tak bersalah ke cakap macam tu..ey u ollss...kite ade budi bahasa tahu....






yang ini aku terbaca dalam entri makcik ni Amboi, sedapnya bahasa-komen palin teruk yang pernah akak dapat aku tak tahu la ape masalah dengan si polan ni...







errr...ni pun aku tak nak komen banyak-banyak sebab sakit lagi hati nak membacanya sakit lagi tangan aku sebab hentak-hentak kat atas meje dek kerana geramnya....korang tengok la sendiri kat blog ni berhati-hati jika anda "FREN" dengan Nur Ayuni Syazana di FB kerana mungkin dia penjanayah yang paling dikehendaki



kadang-kadang aku kesian jugak kat orang yang komen macam tu....tak pernah pergi sekolah kot..sebab tu miskin budi bahasa...ape lah salahnye kalau cakap elok-elok..tak de sape nak marah pun..yang sedap-sedap betul jari jemari tu taip perkataan yang tak senonoh..alahai....

bile aku kene macam tu..aku terus tazkirah dye..tak pun aku malas dah nak layan komen dye..yang paling best bak kata abang atep, bende yang paling best dye buat adalah BLOCK ACC ORANG!..hahaha..itu aku pon suke...

ape korang rasa bagus sangat ke cakap macam tu? sebab korang jek berani buat macam tu yang lain tak berani?   *mate ke atas tangan ke bahu....Oh pelissss.....

haha..ape ke eloknya kalau korang cakap elok-elok..berbudi bahasa..sejuk lah hati ni dengar/baca...




guna bahasa elok macam ni kan bagus....orang tak sekolah pun tahu gune..baru lah nampak yang korang ni bak kata pepatah, biar miskin asalkan kaya budi bahasa...barulah berderet orang nak kawen buat menantu...kan kelassssss  *thumbs up sikit!!

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!