Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

19 May 2012

kalau adik bongsu aku kembar 4....!

tadi dalam kereta dalam perjalanan pulang ke rumah aku dengan adik ke-3 aku dok menyakat adik bongsu aku...mama lah yang statkan...
mama cakap, "mama pernah terfikir kalaulah adik kembar..kan best..mama ade 2 orang anak lelaki"



since ayat keramat tu lah, aku dengan alang mula cakap macam-macam..tadi masa Hari Kantin, kitorang balik lewat dari plan kitorang..mane taknya, tunggu si danieal yang entah ke mana merayaunya. 1 hal pulak nak carik dye.sekolah tu bukan kecik pon.tunggulah dia sampai nampak baju bola warna biru tu..

aku cakap kat mama, "mama, ni baru sorang ma. sorang pun kita carik die merata sebab nak balik. kalau 2 orang, kita kene carik lagi sorang..lagi lambat kite balik..haha" aku tak kisah pon kes lambat balik..tapi aku dapat bayangkan betapa merata kitorang carik adik lagi sorang kalau budak bujang tu ada kembar..hahaa

danieal yang duduk seat sebelah driver just senyap je lah tahan geram sebab kakak-kakak dia reke cerita pasal dia..sakit perut jugak lah kitorang dalam kereta .. lepas tu danieal stat menunjukkan dia nak pertahankan diri dia dari dibuli..tapi dia perlukan sokongan mama...mama itu, mama ini..dengan harapan mama dapat backup dia..agak bising jugak lah dalam kereta sebab dia panggil-panggil mama...

tiba-tiba aku terbayang kalaulah danieal kembar 4!!

yang sorang ni pun aku tak tahan sangat dia bising-bising mama itu, mama ini..inikan pula kalau 4! dalam kereta tadi aku just tutupkan telinga dan pejam mata...takot aku dengan ape yang aku fikir..kalau danieal kembar 4...AAHHhhhhhh!!!! aku dapat bayangkan..4 orang danieal yang panggil-panggil mama..mama mama mama mama..hahahahahah..*ape aku ni fikir ni =="

dalam kereta tak henti-henti gelak ramai-ramai..tapi serius aku takot bila dia kembar 4..sorang pun dah macam-macam..ini kan 4!!

mama cakap, kawan mama ade anak kembar 4...so kakak dan abang kepada kembar-kembar tu, amek adik mereka sorang 1.kira bila adik dia dah besar, sorang-sorang uruskan adik kembar diorang...sorang dapat 1..aku pulak bayangkan..kalau danieal kembar 4...akak-akak dah 4 orang...sorang 1 dapat..hahaha..perghh...

haha..ape-ape pun, kitorang kakak-kakak danieal, tetap sayangkan danieal..dah la bongsu..lelaki sorang plak tu!....manja kemain kau ye danieal....

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!