Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

21 May 2012

setiap pemberian ada nilai tersendiri....

aku suka pakai jam tangan tak kira mana-mana aku pergi...(kecuali nak mandi ke ape)..aku start pakai jam tangan setiap masa since aku masuk SBP...kate pun asrama..setiap masa kene patuh..lambat kene denda...lambat cop shower, habis la kene beratur panjang..lambat cop iron..ntah sape lah lepas-lepas tu yang paling last..itu yang aku malas tu..MALAS MENUNGGU!

duduk asrama memang kene selalu tengok jam...takot miss ape-ape je..*bagi aku lah...
since dat lah aku sentiasa pakai jam...nak tidur pun pakai jam..walau aku tahu disvantage bila pakai jam selalu..tapi nak buat macam mana..dah habit aku..ditegah pun, sia-sia jekk..alahai~

masa Ulang Tahun Kelahiran aku yang ke-17, aku dihadiahkan seutas jam tangan dari seseorang..aku hargainya..lepas tu ramai yang bersuara.."aikk..selalulah dia pakai jam tu yeh.."..memeylah...dah orang kasi..gunelah kan kan kan...bila dah endd semua tu, jam tu aku pandang sebelah mata jek..bukan sombong ke ape...yelah..setiap pemberian ade Sentimental Value yang tersendiri....nak elak terkenang-kenang cerite lame, jauhkan lah benda-benda yang berkait ye tak..



bila Ulang Tahun Kelahiran Yang ke-19, secara takku sangka, aku dapat hadiah pemberian abang aku dari Jepun..*ikuti cerita selanjut kat sini bila van pos laju datang...arigatoguzaimas oniisan :)

aku ni dah la suka pakai jam tangan....pergi mana-mana pakai jam..bile pakai jam tangan pemberian abang, aku akan rasa dekat dengan dia..walau jauh beribu batu..orang kata ape, jauh di mata dekat di hati..chewahh...kemain aku..haha..

tapi betullah kata abg Nizam (kawan abang daam)...ikuti entri dia sebelum dia fly Jepun kat sini HADIAH DARI IBU SEBELUM BERANGKAT..Kadang-kadang apa yang orang bagi kepada kita dari apa yang kita beli lagi tinggi Sentimental Value die tak kiralah dalam bentuk macam mana pun pemberian tu...bende tu tetap pemberian....lagi-lagi siapa yang kasi...mulalah macam-macam teringat kisah-kisah dulu..sebab tu bila kite dah tak suka orang ke, atau bile tengok sesuatu barang kalau teringat cerita-cerita yang pahit or whatsoever...elak-elakkan lah dengan 'thing' tu..*itu pendapat akulah bagi mengelakkan sakit jiwa atau tekanan mental..

**aku tahu kenapa orang bagi jam tangan..setiap pemberian ade makne tahu..haa..maknanya, setiap masa yang berdetik kita teringat kat die...haaaa....aku hope sangat lah tangan aku ni tak lasak sangat dan jam ni dapat bertahan berabad-abad lamanya....(over mak jemah plak aku ni)


No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!