Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

30 May 2012

FFffuuu!!!!

tadi aku melawat kawan baik aku bersama kawan-kawan lain sekolah rendah aku yang baru sahaja kehilangan bonda tercintanya......kitorang konvoi 4 buah kereta kesumanya...semata-mata nak pergi tahlil arwah...sebelum balik kitorang sempat lagi lepaking kat luar ramai-ramai borak-borak sebab tak selalu jumpe...

Kawan baik aku yang sorang ni plak, si Ib..tadi die ade duduk seat belakang kereta aku jap tadi..mase tengah angkat call....mase masing-masing dah sampai rumah, aku pon dok sibuk layan blog & FB, tetibe Ib call..


Ib: Assalamualaikum Erny...

Aku: Waalaikummussalam ...ye Ib....em? kenapa?

Ib: Aku nak mintak maaf...Kau boleh tolong aku tak? Tolong tengokkan kunci motor aku...Kot-kot ade kat seat belakang kat kete kau..Sorry taw...

Aku: (aku bukan tak nak tolong....aku malas nak gerak turun bawah dan bukak pintu pagar memandangkan rumah aku dah berkunci sebelum pukul 10:30 malam lagi..) Kau nak aku tengok sekarang ke? Ke tengok malam ni jugak atau esok je? (see! bertape malas nye aku plus giler kejam..haha)
*aku tak pernah buat sekejam tu.selalu orang suruh aku buat jek.Ib sory sesangat..tapi aku baik kan kan kan..haha

Ib: Kau tengok sekarang la boleh?

Aku: (dek kerana kesian punye pasal aku buat la....macam tak ikhlas pun ade kan....haha) Ye ye..aku tengok sekarang..kalau ade, kau nak malam ni jugak ke?

Ib: Tak delah..nanti aku mesej kau  Thank you taw Erny...

Aku: Ok2...

*dengan penuh kemalasan aku menghayun langkah menuruni anak tangga...(dah keluar plak ayat novel aku ni)....seluruh tenaga kugunakan untuk mencari kunci yang berada dalam genggaman aku....

aku pon terus lah carik kunci yang hilang tu kat seat belakang...dengan gelap-gelap tak de lampu tu aku gigih mencari kunci tu..dalam hati aku cakap janganlah ade ape-ape muncul kat luar ni...Aku dah la takot gelap..serius aku takut..tapi aku malas nak bukak lampu..takot tapi malas nak bukak lampu...acane tu...(see! betape malasnye aku sampai nak bukak lampu kat bahagian hadapan pun malas)..Aku merabe-rabe dekat bawah seat tu, kat atas seat tu...lame jugak aku merabe-rabe dengan harapan janganlah ade bende lain pulak merabe tangan aku..huuuuuu....

Kunci tu aku tak jumpe so, memang kunci tu tak de dalam kereta aku lah kan...


Aku: "Salam Ib..weh..xd la. korg kt seat blkg jek td kan?"

Ib: "Haha...sOri2...Ak tlupe td kunci ak memg tgalkn kt uma...sOri tau sushkn kO"



Aku: 

2 comments:

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!