Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

23 April 2012

takut tunggu BIRTHDAY!

bila tarikh birthday korang? apa korang rasa bila tarikh tu semakin hampir? apa korang fikir apa yang bakal terjadi bila tarikh keramat tu datang? terutamanya yang tinggal di hostel atau tinggal sebumbung dengan kawan-kawan...dah pasang strategi nak lari dari situ?? sebab sebarang kemungkinan akan berlaku..hehehe

setiap orang pasti akan tertunggu-tunggu saat tarikh tu datang...dah terbayang-bayang aweks/balaks korang datang bawak kek SR dengan music romantik siap belon bentuk love..parents korang bawak korang ke galeri kereta..OK! korang boleh stop dari angan-angan yang indah tu..sebab korang akan dapat yang sebaliknya!

bila tarikh korang tu nak dekat, ada yang teruja, ada plak yang takut..sesiapa yang pernah tinggal di hostel mesti pernah kena bang bang boom punya...bila dah light off walau dah sunyi sepi..korang jangan fikir korang dah selamat..mesti kena punye...apa yang aku tengok sepanjang tinggal di hostel zaman sekolah dulu, setiap orang mesti kena...ada yang baru balik dari prep, tengah borak-borak, sebaldi air simbah dari tingkat atas...ada yang kena mandi telur dengan kunyit..ada yang loker kena selongkar..ada yang kena campak kek...macam-macam lah...kalau dah aspuri yang buat, tak sah lah kalau tak terjerit sana sini...alih-alih kena sound dengan warden...kalau kena panggil dengan orang punye birthday pun kena jugak...

tapi saat tu lah kita hargai sebab ada jugak orang nak buat kejutan untuk kita selain ucapan..kenangan tu mesti korang ingat sampai mati...mesti korang citer dekat kawan-kawan U korang, kat anak-anak korang sambil tersenggeh-senggeh..

bulan 3 yang lepas, aku dengan kawan-kawan kolej aku buat kejutan dekat roomate aku si nana tu dengan bermandikan telur dan serbuk kunyit..asalnya aku nak guna serbuk warna-warni..tapi aku tak jumpa benda tu sekitar Melaka..so aku guna la serbuk kunyit...

malam tu aku bancuh sendiri 8biji telur ayam dengan setengah peket serbuk kunyit..masa aku bancuh tu, teringin jugak lah aku nak bau ramuan tu apalah baunya kan kan kan..aku pun dekat kan hidung aku dengan ramuan tersebut..perghh...berpinar kepala aku dengan bau telur nya..bau kunyit nya...habis lah nana kau malam ni..sebenarnya aku nak buat cara lain..tapi memandangkan roomate aku ni susah sangat nak mandi, tercetusnya idea nak mandi kan dia dengan telur..tapi lepas maghrib tu aku tengok dia dah mandi..cehh..asal lah dia mandi..kang malam kang kena mandi lagi..tak pelah..aku diam kan jek..elok lah tu mandi banyak kali..hahaha





teringat plak nana kena dalam toilet..habis 1 toilet bau telur yang lebih..dan 1 toilet tu jugak la warna kuning..masa acara baling-baling, dah macam pesta tamil pun ada...tapi bila nana jerit memang bergema la 1 toilet tu..haha..bila aku sendiri tak tahan serbuk kunyit yang mula berterbangan 1 toilet..aku stop la baling-baling ni..bile aku tengok nana...dah macam kena sumpah jadi emas..haha...

**apa-apa pun nana..kau tetap wangi dari hari-hari yang lain.. :) :) :)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!