Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

17 April 2012

beza lelaki & perempuan bila.... part 2

LELAKI? PEREMPUAN?
siapa paling frust bila putus cinta?



bile tengok papan tanda kat atas tu..ada benarnya...betul tak?
bukan main cakap je tahu...tapi aku rasa...setuju tak berapa nak 100% la..tapi hampir-hampir..

yelah..lelaki ni..ada egonya sendiri..bukan kata perempuan tak da ego..tapi..lelaki paling ketara kalau dilihat secara kasar..sebagai contoh tajuk entri ni...

hari first...lelaki akan rasa..tak pe takda awek...aku boleh hidup tanpa kau...bukan mati pun tak de kau...
bunga bukan sekuntum...dia boleh carry on..macho la katekan..
tapi perempuan..hari first dah tak nak makan..dah tak nak mandi berhari-hari..dah tak nak itu ini...yang dia nak..menangis menangis menangis...i'm serious ok! yelah..hati perempuan ni lembut..tak da nak control macho de...dan bila dah rasa frust gile..we need someone to borrow their shoulder..tak kisah la siapa pun..dan secara tak langsung..orang sekeliling yang bagi penguat semangat tu la...the best listener ever! dan tak hairan lah..kalau 'listener' tu lelaki...dan...jangan tak percaya kalau dia dan dia tersangkut...ehem ehem.. *yang control macho tu jangan menyesal

bile dah seminggu dan lebih...lelaki akan rasa sunyi..dan sunyi...mana taknya..selama ni dia dengar orang bising-bising dekat dia....ada orang arah itu ini...tapi bila someone tu dah tak da...jangan terperanjat..the diamond voice tu la korang rindu..the girl plak akan rasa lebih ohkay..dan rasa ohkay dari sebelum tu..yelah..dah ada penguat semangat..tambah pula kawan-kawan yang selalu bawak sana sini nak hilangkan rasa pedih tu...seriusly..sedikit sebanyak gelak ketawa bersama orang sekeliling...dapat buat kita lupa dia slow-slow..walau dalam hati ade rasa geram lagi.. :)

dan bila berbulan-bulan kemudian..... seriusly...the girls feel so free...sangat-sangat rasa kenapa aku nangis sebab dia?? dan rasa..aku ada orang-orang sekeliling yang masih perlukan aku....dan aku perlukan mereka...cinta tak boleh paksa...dan aku boleh rasa...kita juga boleh bahagia tanpa dia..sebab aku alaminya sendiri..dan the guy..rasa sesalan yang menebal tu kadang-kadang makan diri juga..ada juga guy yang boleh carry on..dan ada juga yang mula teringat-ingat...aku tak kata semua lelaki macam tu...tepuk dada tanya iman..

***tak salah kalau kita menangisi..tapi jangan memakan diri..

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!