Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

2 April 2012

cari keje cuti sem

kerja kerja kerja...
itu lah yang selalu aku dengar bila dah nak cuti-cuti sem atau budak-budak lepas SPM ni..diorang cakap la..aku pun cakap..keje ni best..

best sebab ape? sebab DUIT la kan kan kan..hehe..tapi tapi tapi..selalunya kerja ni..indah khabar dari rupa..sebabnya, keja ni nampak best..oouhh..dia keje cashier la..bestnya.. boleh ngurat mamat ni..(aku pun rasa macam tu)..tapi tapi tapi...bile aku dapat kerja kat KFC giant senawang lepas SPM tahun lepas..perghh...sumpah penat..lagi-lagi bila aku dapat clossing sampai 3 pagi..pastu esoknya opening...dah namanya kerja...kerja mana ada senang..mestilah susah penat semua kannn...cukup 2 bulan aku cabut..hahaha..without notis..tp memang malang la aku cabut takda notis..sebab gaji aku seminggu kena potong..dah la keje seminggu aku buat banyak OT..walaweh....lepas tu..aku dah tak keja sampai lah dah masuk U besar panjang ni..setiap kali cuti sem..aku pergi mana-mana, for sure aku nampak member-member aku kerja..kau keja sini eh?? itu biasa silly question aku tanya walau aku dah nampak uniform diorang..haha..


tapi bila orang tanya aku pasal kerja..makcik pakcik semua cakap.."baru kau tahu susah senang nak carik duit ni kan..yang ekau tahu...mengikis duit mak bapak kau orang"..ayoo..aku tanya punya la sikit..aku dapat feedback punya best...makcik ni kalau aku buat interview knform dapat fullmarks punye la..seriusly!

tapi kan..bile dah masuk habis cuti sem ni..memang la ada nawaitu nak kerja..tapi bila masa dah sampai..sumpah aku rasa malas gila nak kerja..boleh tak aku nak kerja tido jek..tapi duit pun masuk..haa...aku suke macam tu..huhu..tapi mana datang macam tu kan...so, bila cuti sem ni..orang kata enjoy puas-puas..aku enjoy gak..tapi cam tak sedap hati bila dah cucuk sane sini..sebab nya, bila dah masuk sem aku nak makan ape..ayoo...

sem ni..aku bertekad nak kerja..sebab nya, last sem abang aku ada kat malaysia lagi..selalu keluar jenjalan dengan dia..duit keluar pun aku tak terasa mana..haha...dis sem, bila abang aku dah fly jepun..aku rasa boring sangat-sangat...nak belajar masak, aku dah kalah kan pro..so, baik aku kerja..haha..(padahal nak cover duit yang aku pernah keluar sebelum ni...parents aku tahu..mati aku..huhuhu..) apa-apa pun.. aku still nak kerja..nak tak nak kena lah kan...

   *tapi sampai sekarang aku tak tahu nak kerja apa..sebab aku lagi suka tido tapi duit masuk..hehe..acane tu??

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!