Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

16 April 2012

serabut pasal baju

haiyaa...
kalau nak keluar je..konform kepala aku serabut..serabut sebab nak pilih baju apa nak pakai nanti..selalunya aku akan pilih malam sebelum aku keluar..tapi makan masa juga lah nak memilih..ini tak match..tudung tak match..baju plak tak kena dengan shwal..itu la ini la..aku yang bising kat diri sendiri..itulah susahnya bila dah banyak sangat baju..sendiri yang rambang mata...

dan selalunya, aku akan terus mesej abang aku...nak pakai baju apa..walau dia tak membantu sangat..at least, aku rasa dia membantu sikit sebab dia melayan kerenah aku..so, maksudnya aku tak bising sorang-sorang..dengan dia dia sekali kena bising dengan aku..haha..

tapi memang...
setiap kali nak keluar ke....ke kelas ke.... ke rumah orang kahwen ke....aku akan duduk depan almari baju lama-lama...apa lah aku nak pakai esok....selagi aku tak puas hati..aku akan duduk depan almari baju lama-lama................


kalau pakai baju ni..esok je lah pakai...kalau pakai baju tu..macam nampak gemuk plak...kalau yang itu..susah nak jaga plak...alih-alih..aku kena buat list sendiri..kat mana nak keluar? berapa lama nak keluar? tempat tu ade aircond tak? haha..walau semua baju aku boleh pakai..aku akan punggah semua baju dalam almari...selagi tak puas dalam memilih..selagi tu aku punggah punggah punggah dan punggah...SEBAB aku sangat cerewet pada diri sendiri..haha...

sampai satu masa..aku angan-angan nak ada perunding pakaian persendirian..ok.aku berangan...
tapi, apa aku buat ni sebab aku nak sentiasa tampak elok dan kemas...kan cara kita berpakaian melambangkan siapa diri kite..tanggapan pertama orang yang baru kita kenal..dan tanggapan orang sekeliling...so, tak hairanlah kenapa aku sangat cerewet bila bab ni...dan semestinya menepati syarat-syarat berpakaian...tak delah tanggapan pertama orang kata aku ni miskin sangat sebab tak cukup kain...huhu


***sampai sekarang tengah pikir nak pakai baju apa untuk keluar date dengan fifi ni..

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!