Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

13 April 2013

tips nak berhentikan pendarahan




Entri ni aku taip guna tangan kanan je. sebab jari kiri dah injured kira satu tangan pun injured jugak la macam tu.. *menyusahkan kalau guna 1 tangan je. banyak betol typo nye*.. huhu

tadi sebab gelabah nyah sangat aku nak makan sebab memang dah lapar. aku potong limau nipis nak letak dalam makanan aku. *aku suka benda masam* limau tu keras sangat kot sampai aku nak potong, buah tu terpelanting dan aku terpotong jari sampai menitik kat lantai dan singki.. pergh.. kebas sangat~

adik2 aku gelak kan aku. diorang ingat aku main2.. diorang kata, "yelah tu~" cis.. -,-"

aku baru teringat masa zaman aku kecik2 potong limau jugak. aku terpotong jari sampai tak stop darah. ehh jap. asal aku kalau potong limau je mesti eksiden sampai gini? duhh~ mama tekap kan jari luka tu dengan ucang air tu. aku tengok macam uncang teh. so tadi aku terus capai uncang teh. tekap. tapi asal darah tak stop2? kene bawak hospital ni. kena jahit ni. -,-



Dah boleh bancuh terus ni. perisa baru. haha

patot lah darah tu tak stop mengalir. aku tersalah petua. patot guna uncang kopi. aku guna teh boh pulok! >_< tapi memang cepat stop darahnya. kebas tu tak yah cakap la kan. ada orang cakap jugak, nak stop kan darah letak air liur kat tempat luka.. ada orang cakap pulak hisap darah tu ssampai stop......

notakakicomel: sori. walau aku karnivor, aku tak hisap darah manusia*

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!