Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

18 April 2013

kaki melambangkan personaliti :)



OK. kali ni kita cakap pasal penjagaan kaki. ''ala.. kaki je pun. tempat pijak taik.. tak yah jaga lah." "Siapa kata tak payah jaga? Kalau diri sendiri tengok pun naik geli, ape tah lagi orang lain" Siapa tak nak nampak bersih cantik setiap inci badan kan kan kan.. :)

Lepas je mandi aku letak 'foot sloughing cream' dengan 'foot deodorant cream'. hape tu sloghing2 ni?? kaki pun ada deodorant ke? ingat kan ketiak je? erk.. hahaha.. 

walau pun kaki tu orang tak pandang mana pun. kita keluar pun pakai kasut so kita fokus pada muka dengan tangan, tapi dengan kaki tulah, boleh melambangkan personaliti orang. tengok la kaki korang. ce tengok kuku tu.. panjang ke tak? cantik ke tak korang potong kuku tu? celahan kuku tu bersih ke tak? ce cium bau kaki. busuk tak? kalau jijik, means korang tak jaga kebersihan. haaa...

bukan perempuan je tau kena cerewet benda2 macam ni. lelaki pun semestinya!

korang boleh pergi ke kedai Body Shop, AVON, atau mana2 farmasi, dan cari sloughing cream dengan deodorant.

macam aku dah lama guna Foot Works AVON.

Foot Sloughing Cream ni berfungsi untuk kawalan pembentukan kalus.  lepas mandi. letak Foot Sloughing Cream ni pada kaki dan gosok kaki tu. Konform korang rasa wow.. hamek kau daki kaki keluar.. Biarkan 60 saat dan basuh kaki tu. Korang boleh tengok result lepas seminggu buat ke. Kaki jadi putih. :)

elok buat 2kali sehari. atau sehari sekali. tapi aku ni tak la rajin mana. aku buat 2hari sekali. tak pe.. atlis aku still jaga kaki aku kan kan kan :)

Ape tu Foot Deodorant Cream? haa.. sape kata kat ketiak je kite guna deodorant? kat kaki pun tau! fungsi dia adalah untuk elakkan bau kaki busuk. so boleh gune untuk harian atau nak buat macam lotion pun tak pe. bau die pun wangi..Dan semestinya Foot Deodorant Cream AVON ni sentiasa dalam beg aku kat mana pun aku pergi  :)



meh sini nak bagi tips macam mana nak jaga kaki kite :)


1) Make sure korang bersihkan kaki korang before rendam dalam air suam selama 10-15 minit. Kepanasan air ikot keselesaan. Aku suka perah buah lemon dalam air tu.. wangi lepas tu boleh hilangkan bau kaki :)

2) Gunakan 'terracotta foot stone' untuk buang kulit2 kasar yang kering plus mati. Lepastu bilas dengan air biasa supaya kulit2 mati tadi dapat dihilangkan.

3) Keringkan dengan tuala bersih. Guna pengikis kuku untuk meratakan kuku yang tajam plus tak rata.

4) Bersihkan kasut di bahagian dalam. atau keringkan je kasut korang bawah cahaya matahari.





notakakicomel: ingat! kaki pun melambangkan personaliti tau! :)

1 comment:

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!