Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

3 September 2012

mencari si soleh

Salam subuh..

Jika mahu mendapatkan yang SOLEH, kurangkan agenda mencari si SOLEH, tetapi berusaha menjadi yang SOLEHAH. Jika inginkan yang SOLEHAH, janganlah cerewet mencari yang SOLEHAH, tetapi berusahalah menjadi yang SOLEH. Bertemu yang solehah, solehahnya belum tentu KEKAL.. Bertemu yang soleh, solehnya boleh BERUBAH kerana si soleh dan si solehah adalah insan biasa. Perkahwinan adalah sebahagian daripada proses MENJADI bukan MENCARI

SubhanaAllah.. Alhamdulillah.. Allahuakbar..

Aku tak tahu apakah "kamu" masih menunggu aku yang masih tercari-cari jalan bagi bertemu kami.. "wahai sayangku, sesungguhnya aku sentiasa berusaha dalam mencari keredhaan ALLAH, agar aku dapat bertemu denganmu secepat yang mungkin dan aku mengimpikan menjadi zaujku.." ..amin ya rabbi



Seseorang yang soleh pasti menuggu kamu andai berjaya menjadi solehah..



MasyaAllah.. Apakah 'dia' masih setia menunggu aku?

Segalanya bergantung kepada usahaku dalam mendekatkan diri kepada ALLAH

Astaghfirullah.. tetapi aku kadang-kadang berasa risau dan resah, apakah aku dapat mempunyai 'dia' yang soleh sedangkan aku masih jahil dan tidak solehah lagi??

Bukan aku yang memutuskan apakah aku solehah atau tidak.. tetapi Allah ...tugas aku hanyalah berusaha menjadi si solehah, bukan membuat keputusan yang aku solehah...selagi aku memikirkan apakah aku solehah atau tidak, maka selagi itulah aku akan menjauh dari Allah..



"aku mencintaiMu Ya Allah, hadirkanlah insan yang juga mencintaMu kepadaku agar bertambah cintaku padaMu.." amin...



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!