Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

25 September 2012

If it's meant to be, it will be (JODOH)

Bismillahirrahmanirrahim...







Bila habis jek alam persekolahan, di mana alam seterusnya aku kena tempuhi.. DUNIA LUAR.. ya. Dunia luar yang penuh cabaran bak kata orang.. yes! Lemah iman, lemah la akhlak..Kuat iman, cantiklah akhlak... 

Masuk je alam universiti, banyak aku terima undangan perkahwinan kawan-kawan aku.. terasa diri ni dah besar rupanya..dah boleh kawen daaaaaaaaaaaaaa (eh? boleh eh?)..... kalau mereka yang umur 20 ke atas, dah biasa dah dengar pasal kawan-kawan lain kahwen, dah tak rasa apa nak di wow kan sangat..dah tak rasa nak heran sangat... umur macam aku je terasa teruja bila kawan-kawan lepasan sekolah dah nikah.. teringat dulu main kejar-kejar..tidur kat kelas sama-sama... cerita boifren kau ada berapa, boifren aku pulak..makan sama-sama..sekarang dah jadi bini orang kau dahh...dah nk jadi bapak kau ye..alahai~ asal aku rasa cepat nya masa berlalu..ke aku je rasa macam tu??    kriikk kriikk.. (ok aku sorang je rasa macam tu)






..masa mula-mula kad pertama yang sampai di tangan aku, aku rasa..wow..giler muda kau kahwen..awalnya...untonglaaa...  tapi bila dah banyak sangat kad undangan dari kawan-kawan, aku tak rasa itu satu trend..tapi satu yang patut di contohi..


Dah jodoh dia datang awal.. Alhamdulillah.. 

Kurangkan maksiat, tambahkan pahala... :D

di sini aku nak ucapkanlah SELAMAT PENGANTIN BARU dan SELAMAT MENEMPUH ALAM BARU buat kawan-kawan, abang-abang, kakak-kakak yang aku kenal...(seuniversiti aku ramai jek kot)..

BarakaAllah.. :)


Jodoh itu rahsia Allah. Sekuat mana kita setia. Sehebat mana kita merancang. Selama mana kita menunggu. Sekeras mana kita bersabar. Sejujur mana kita pada kekasih kita. Jika Allah tidak menulis jodoh kita bersama kekasih kita, kita tetap takkan bersamanya.

Lepas ni kad undangan siapa pulak aku terima?? heeeeeee





** aku tak sangka Allah bagi petunjuk lepas aku solat istikarah..Ya Allah..Alhamdulillah...
Permudahkanlah, jangan kau susahkan..Amin...

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!