Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

16 July 2012

Malam rewang

Halo halo halo!

Lame juga aku tak update entri setelah sekian lama menyepi oleh sebab-sebab tertentu (dan dan je), so kali ni aku nak update entri pasal first event kitorang yang kitorang create sendiri dengan berobjektifkan nak kenal each other and rapatkan lagi hubungan kekeluargaan di sini ya.....sweet kan?? tahu dah..haha..

Walau entri ni dah basi..basi ke?? agak la..sebab event kitorang berjalan pada 7 & 8 JULAI 2012 yang lalu..dah seminggu lebih kan...tapi tak pe lah..aku nak update jugak! Nak jugak! Nak! Nak! Nak!

walau event start hari sabtu pagi..tapi kitorang yang biro-biro ni dah start buzy giler...lagi lagi aku yang BIRO MAKANAN ni...macam-macam kene fikir..yela..nanti tak sedap korang tak makan habis plak..ni dah kire sedap dah ni sebab ramai bebenor air tangan nya..hahahaha!!

hari Jumaat ramai yang habis kelas pukul 6:30 petang...termasuk lah BIRO MAKANAN...hahaha...pukul 6:45petang kitorang dah bertolak 4 buah kereta ke Padang Temu untuk rewang...ape yang best nya rewang ramai-ramai ni, mestilah kite dapat kenangan giler SWEET kan kan kan..yela..rewang macam hari raya....mana tak nya, Aiso bukak lagu-lagu raya sepanjang kerja-kerja merewang ni...memang giler terase esok nak raya..(konon)..tapi sumpah seronok sebab kite rase macam sebuah KELUARGA...yes! :)

berbalik kepada cerite yang aku nak citer kat sini, kalau korang nak tahu lah...kitorang bertolak pukul 6:45petang...tapi tapi tapi, sampai di Tesco Cheng, Melaka, aku tetibe terniat nak tanya kat orang-orang yang dalam kereta sama naik dengan aku...

"Korang korang, ayam, Wan bawak kan kan kan...Barang-barang basah yang lain yang kita beli kat pasar pagi tadi siapa bawak??"

Kriikk~ kkriikk~

ahhh sudahhh......tertinggal kat kolej Kasturi.......kassss.... *tetibe

kitorang terpaksa berpatah balik ke UiTM Melaka sebab barang-barang penting nak peram ayam semua kat kolej....hahahaha...sumpah lawak giler sebab giler kelam kabut..elok-elok pergi sama-sama 4 kete..akhirnya berpecah...huuuuu

Lepas bawak barang-barang basah...kitorang pun turun dari kawasan kolej...dan tetibe aku terniat lagi nak menanya orang dalam kereta..

"Emm...korang korang, garam, gula yang 17 peket tu, sos BBQ semua yang shopping hari tu siapa bawak??"

Krikkk~ Krrikk~

yes! aku lupe lagi! hahahahahaa....kitorang patah balik..tapi itu kire oklah sebab belum kuar UiTM..hahahaha...lepas angkut segala barang, diorang dah warning aku...

"ERNY! kau cek betol-betol apa yang tak da!"

aku cek satu-satu sambil tergelak-gelak...sakit perut aku gelak sambil dalam hati marah kat diri sendiri..hahaha....aku rasa dah ada anak nanti, berapa ramai anak aku, banyak tu lah kene ulang alik sebab asyik tercicir je..*tak de kene mengene..kroohhh~~

sampai Padang Temu pukul 8lebih malam..lepas tu kitorang dinner ramai-ramai macam nak bukak pose pon ada...hasihh..sebak~ asyik ingat nak pose jek aku ni...haha...lepas solat isyak berjemaah, aktiviti merewang start pukul 10 malam...haha...ini dia antara gambar yang sempat ambik...enjoy while viewing us!!

kaum jejaka yang diberi arahan untuk membasuh ayam


photogpher yang tak diiktiraf..hahaha

sape kate lelaki tak buat kerje-kerje orang pempuan ni..
orang pempuan pon tak buat keje..tolong tengok jek..lelaki jugakkk....
hahahaha...fari jangan marah eh eh eh :)

Potong serai pun dah banyak tangan...ape ntah lagi kerje-kerje yang lain..
good job u guys!

fifi yang rajin.........posing!

aku tak tahu nak cakap apa..hahaha



Dah penat buat kerje macam ni lah jadinya...
ni BIRO MAKANAN jugak..
jangan memain..

air tangan mereka berdua...
yang nak promo garam tu, pelisss ABAIKAN!!

ni antara sedikit yang aku tunjuk....kat sini aku nak ucapkan ribuan terima kasih kat semua biro-biro yang tolong ramai-ramai memeriahkan majlis rewang untuk event kita ni...Thanks to aiso, fadz, abang shah, myra, fifi, fyzza, zawir, ame cipong, kimin, hafifi, wan fadzrul, fari, syaf, fuzah, siape lagi eh..mane nama-nama yang tak disebut maafkan beta ya...beta terlupa lagiiiii...apa-apa pun korang memang BEST!



No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!