Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

19 May 2013

nak cantik minum air 8 gelas sehari



Sekarang bila bukak je Facebook, dekat newsfeed banyak la iklan pasal kecantikkan ni. Nak putihkan itu la, nak hilangkan ini la.. banyak sangat untuk renovate muka untuk jadi cantik dalam masa yang singkat sedikit sebanyak dapat mempengaruhi dan jadi tarikkan sesiapa yang taksub pada kecantikkan. ye! Termasuklah aku! huhu

Sape je tak nak jadi cantik kan? Kalau tengok ada iklan minum itu ini dapat jadi apa yang kita nak dalam masa yang singkat memang kaw2 terpengaruh walau tak tahu lagi berkesan ke tidak dekat kulit muka ni kan kan kan. WALAU benda tu mahal. tak kesah dah! asalkan nak cantik macam tuuuuuu!

tapi tapi tapi... aku ada kaji (takyah nak kaji sangat lah kan. aku google je pun), dalam semua produk kecantikkan, mesti ada tinggalkan pesanan suapaya kena juga minum air kosong around 8 gelas sehari. tak kiralah apa2 jenis produk sekali pun. ye! aku ade perasan tu.




credit to uncle google :)


korang tahu tak, sebenarnya tak yah beli produk mahal2 pun boleh jadi cantik macam apa yang kita nak. tapi kalau nak beli jugak, bergantung. melainkan ada masalah kulit atau apa2 je la yang memang perlukan produk bagai.

tapi, bila kita minum air kosong 8 gelas sehari dah boleh buatkan kulit muka jadi lembab, cantik, toksin dalam badan pun dibuang, kuku jadi sihat, buah pinggang pun bersih, mencegah sakit kepala dan macam2 lagi kebaikkan bila kita amalkan secara berterusan.

bila kita minum banyak air kosong, air kencing kita pun jadi jernih kan? tak kuning kan? masa tu korang dah boleh senyum2 suka sebab korang dah bersih kan kekotoran dalam badan korang. jangan sampai korang menyenggih je sampai keluar toilet. nanti orang pikir lain -,-

jadi, produk2 yang mahal2 tu adalah sampingan atau bonus nak tambah kan kecantikkan je. nak cuba tak pa. tak nak pun tak pa. tapi kena berhati2 lah ye. takut2 memudaratkan diri sendiri. sesetengah kulit tak sesuai dengan produk sebarangan. nak lebih selamat, minumlah air kosong atau air suam 1.2 litre atau 8 gelas sehari.

mula2 memang tak biasa sebab kita mana nak amalkan sebelum ni. tapi istiqamah la. lama2 dah terbiasa. :)





notakakicomel: kecantikkan itu milik semua

3 comments:

  1. nampaknya kena bawak air kosong ke kelas lah lepas ni..hehe

    ReplyDelete
  2. hehe.. kena start dari sekarang!

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!