Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

18 December 2012

Tak semua baik, baik untuk kita

Assalamualaikum...






We smile not because everything is fine.  But everything is fine because we smile


Dalam dunia ini ada 2 golongan seperti BAIK & JAHAT.  Kita nak jadi yang mana? Mestilah baik kan.. Orang yang baik dan beriman akan selamat di akhirat nanti. InsyaAllah..

Semua orang pernah melalui zaman JAHIL masing-masing.. aku pun.. Setiap manusia akan melakukan kesilapan, dahulu, kini, mahupun akan datang.  Kita tak boleh menilai sesiapapun melainkan hanya mendoakan perubahan orang lain mahupun diri sendiri ke arah kebaikkan.. Bila mana pintu hati dah terbuka, semuanya boleh berubah.. Hidayah kena cari. bukan ditunggu.. :)


tak semestinya apa kebaikkan yang kita rasa betul dan baik adalah baik untuk kita. Maksudnya, kita makan coklat banyak-banyak sebab bagi kita boleh redakan stress.. tapi itu boleh menyebabkan penyakit pada masa akan datang.


Banyak perkara sebenarnya dalam hidup kita yang kita suka.. tetapi tak semua mendatangkan kebaikan sekcara khusus dalam hidup.  Kita suka melihat orang yang cantik, tetapi kecantikan seseorang itu tiada kesannya kepada kehidupan kita. Kita suka kereta Mercedes dan tak semestinya kita perlu memiliknya.. Begitulah adanya..

Macam tulah kita.. tak semestinya kita buat sekian sekian kita betul.. Tapi sebenarnya salah. Ada hikmah di sebalik setiap kejadian. Allah memberi apa yang kita perlukan. Bukan apa yang kita inginkan..




Salam beradu..

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!