Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

18 June 2013

siapa ada penyakit trypophobia?


Tengah godek2 lappy, tertengok pulak gambar yang buatkan aku rasa geram. ngilu, tak selesa pun ada. Fyi, aku tak boleh tengok benda bulat2 halus yang banyak. samada hanya gambar atau real depan mata. aku akan rasa ngilu, tak selesa dekat tengkuk, pastu akan rasa gatal2 dekat telinga..

Penyakit ni lebih kurang macam fobia tengok benda bulat2 kecik yang berkumpul bersama. "Trypo" dari perkataan Greek bermaksud lubang

Aku ingat aku sorang je fobia macam ni. rupanya ramai lagi yang tak boleh tengok benda macam ni.. eeii.. aku dah rasa tak selesa..ngliu.. tak selesa kat belakang tengkuk..nak muntah pun ada.. errrrr...~~









Buat masa ni tiada ubat yang boleh rawat fobia macam ni. Cara nak elakkan, tak yah tengok langsung. kalau tertengok tu yang kesian sangat dekat orang macam aku ni. huhuu. :'(



notakakicomel: pening dah. sebab tengok gambar ni banyak sangat masa nak buat entry ni :'( 

13 comments:

  1. Dik... klu fobia awatlah pi buat entry ni... akak masuk terus meremang-remang bulu roma ni ha... sampai tutup2 mata aku follow blog adik sbb entry ni... waaaa... sila buat entry lain secepat mungkin ye...

    ReplyDelete
  2. owh baru saya tahu bila tengok benda2 mcm ni dipanggil penyakit trypophobia eak.. hahaha selama ni igt perasaan sendiri je

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe. ni macam salah satu fobia jugak. meremang kan? huhu

      Delete
  3. Serious geli. T_T tapi takde la sampai fobia. Hehe~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehe.. elok lah tu tak smpai fobia. :(

      Delete
  4. hai.. salam kenal,
    follower no.400
    done follow sini,
    jom follow teman yea yunk..=)

    http://tengkubutang@blogspot.com/ -->(official)
    http://kucenkucenbelog.blogspot.com/ -->2nd blog

    ReplyDelete
  5. geli tuu xlaa sangat..tapi penyakit kulit mcm tuu mmg ada keww?? picture num 2 tuu oke jerr tgk..tp yang num 3 tuu..penyakit aper eyhh :3

    ReplyDelete

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!