Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

14 January 2016

e-book mulakan business candy buffet



Ramai yang tanya macamana cara nak mulakan business? Sebenarnya, aku tak teragak pun nak start business secara serius. Semuanya secara cuba-cuba, suka-suka. Berangan tu selalulah. Nanti nak buat macam ni lah. Macam tu lah. Ini lah itulah. Modal? Yelek. Aku mula business pun secara jadi dropship. Asalnya duit hasil dropship tu nak buat modal. Kesudahnya .. tak pun.

Sebab dalam bank banyak naw naw duit kang. Pantang nampak barang best, laju je jari ni klik BELI. kihkihkih.. Takpelah. Aku anggap ini reward permulaan aku. Acah-acah motivasi gitu. Bermulanya business candy buffet ni kan, sebenarnya, saja-saja cakap je. Tetiba partner aku cakap, "jomlah buat. Why not kan?" Hari ni terpikir nak buat, esok tu dah pergi carik barang. haha. Macam tiba-tiba sangat kan.

Sebabnya, next week tu adik bongsu aku punya kenduri aqiqah. So kitorang ambil kesempatan tu untuk promosikan produk tu dan amek pengalaman first majlis di rumah sendiri.







Asalnya, nama business candy ni LOVE IS SWEET CANDY BUFFET.  Tapi bila nak daftar nama tu, rupanya nama tu dah digunakan. Nak tak nak on the spot juga kitorang kena pikir nama tu. Akhirnya, ni lah nama business kitorang. E&A SweetCandy yang telah didaftarkan di SSM.



Dari 1-2 tempahan, dah jadi  banyak yang tempah . Pengalaman tu semakin banyak, dan boleh meningkatkan lagi usaha dan penambahbaikkan. Aku tak cakap senang buat business. Mana ada yang mudah nak berjaya kan? Cubalah berniaga. Betulkan niat.



Nak berniaga candy buffet tapi tak tahu macamana nak start? Buntu? Sebenarnya aku sebelum start business ni aku ada beli e-book candy buffet dari awal sampai akhir sangat details dia kasi tunjuk ajar. Dalam RM60-70 aku beli.  Tapi nak share la dengan semua orang. Kalau sesiapa nak mulakan business ni, nak e-book ni aku boleh email dengan harga RM10 sahaja. Aku tak mau kedekut ilmu, tapi kita share-share pengalaman ok. Kalau nak e-book ni boleh whassap aku 019-6860659

jangan lupa lawat E&A SweetCandy ye! 




notakakicomel: berniagalah,kerana Rasulullah pun berniaga

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!