Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Home About Me Beauty Travel Pet Recipe

14 November 2014

Hedgehog: Salt & Small beranak serentak! (9 November 2014)


Bulan Nov. ni sangatlah buzy sebagai seorang student yang aktif ni. ada latihan tarian, latihan Gamelan, latihan flashmob, uruskan event. 9 november 2014 hari event. seminggu sebelum actual event aku selaku SU sangatlah buzy. tapi tetap curi masa nak memastikan anak2 hh bersih. Salt & Small bunting. tapi mengikut pengiraan aku Salt akan bunting pada hari selasa 11 Nov. (30hari). so no need to worry la kan buat masa tu. penat2 balik event ahad tu. dengan malam tu ada latihan gamelan tapi tak pergi sebab terlalu penat. saja tinjau anak2 hh. apalah diorang buat. sambil nak tambahkan makanan & minuman diorang. sekali masa nak tambah tu. cage Salt ada macam benda pink 2 ekor yang bergerak2. ehh ehhh.. da beranak! punya la suka sampai rasa nak jerit. hihi... lepas isi penuhkan makanan. nak penuhkan cage jiran sebelah. si Small. bunting jugak. dijangkakan bersalin pada 2 minggu lagi. tapii tapi.. ada benda pink berbulu tajam. keluar dari kotak rerumah . ehhh! beranak jugak??!! Allhamdulillah. sulah jadi nenek wo ... hehe.





happy tu tak yah ckp la. tapi still tak dapat tahu lagi anak diorang ada berapa ekor. so biarkan je la. lepas 4 hari diorang beranak. still nampak 2 ekor. eh. takkan diorang beranak 2 ekor je setiap sekor? hmm.. tak pa takpa. malam tu nak cek makanan n minuman diorang. ternampak la masing2 menyusu masing2 punye babies. sangatlah terharu sebak apa lagi nak cakap. sebab masing2 ada 4 ekor babies semuanye. yeayy.. so total hh yang ada sekarang 12 ekor.


syukur tak terhingga rasanya. orang cakap aku gadis pelik. sebab suka bela pelik2. hiks! tapi diorang lah tempat aku relese stress. lagi2 waktu kemuncak semester sekrang buzy dengan test, quiz assigment, project. tambah lagi aku aktif tarian etc. stress. yes! sangat stress. tapi aku tetap paksa diri ni untuk enjoy apa yang aku buat. bukan selalu masuk macam2 kan. dah kerje nak masuk lagi ke? hihi..malam tu tak leh tidur sebab happy punye pasal. sampai pukul 4lebih pagi buta kot terlelap sendiri. macam budak2 nak pergi rombongan esoknye pulak ketaksabran plus happy semacam. hehehe. hamster yang menduda tu pun. walau sekor. tapi cepat buat aku hilang penat. dia manja.! :) 



betollah kata orang. orang yang bela binatang ni, sentiasa berasa lapang dada. senang hati. betul. tak caya pergilah bela apa2 binatang. :)




notakakicomel: sesiapa nak beli hedgehog boleh contact saya ye. harga boleh bincang :)

No comments:

Post a Comment

Assalamualaikum.. Dah baca entri? Lepas tu komen la banyak-banyak!